субота, 19. септембар 2015.

Но­ви број Те­о­ло­шких по­гле­да XLVI­II/2 (2015)



Но­ви број 
Те­о­ло­шких по­гле­да
XLVI­II/2 
(2015)


Број 2 за 2015. годину, 
Београд 2015

256 страна ; 21 cm

ISSN 0497–2597

У д­ру­гој по­ло­ви­ни сеп­тем­бра 2015. го­ди­не из штам­пе су изашли но­ви Те­о­ло­шки по­гле­ди (XLVIII го­ди­на из­ла­же­ња, дру­га све­ска за 2015. го­ди­ну) – на укуп­но 256 стра­на.

Но­ви Те­о­ло­шки по­гле­ди чи­та­о­ци­ма нај­пре до­но­се пре­вод па­три­стич­ких тек­сто­ва – пре­вод Сло­ва о Пас­хи Све­тог Ме­ли­то­на Сард­ског (стр. 203–232) (овај текст са ста­ро­грч­ког је­зи­ка пре­вео је А. Ђа­ко­вац), те Пи­смо че­твр­то /ави Лу­ки­ја­ну/ из пе­ра Ева­гри­ја Пон­тиј­ског (стр. 233–236) у пре­во­ду Л. Не­ши­ћа, а за­тим сле­де ра­до­ви до­ма­ћих ауто­ра – укуп­но 9 чла­на­ка. У но­вој све­сци вер­ско­на­уч­ног ча­со­пи­са Те­о­ло­шки по­гле­ди об­ја­вље­ни су сле­де­ћи на­уч­ни ра­до­ви:

Алек­сан­дар Ђа­ко­вац, „Про­бле­ми Ори­ге­но­ве хри­сто­ло­ги­је“ (стр. 237–256);
Ву­ка­шин Ми­ли­ће­вић, „Де­се­та не­до­у­ми­ца Св. Мак­си­ма Ис­по­вед­ни­ка и бо­го­слов­ски про­блем вре­ме­на“ (стр. 257–290);
Не­над Д. Ми­јал­ко­вић, „Бо­го­сло­вље Све­те тај­не је­ле­о­све­ће­ња у Ри­мо­ка­то­лич­кој цр­кви“ (стр. 291–310);
Ни­ко­ла Ма­ро­је­вић, „Вје­ра и зна­ње“ (стр. 311–324);
Бран­ко Ра­до­ва­но­вић, „Ди­ја­лек­тич­ки од­нос ро­ман­ти­чар­ске и кри­тич­ке шко­ле срп­ске исто­ри­о­гра­фи­је 19. ве­ка“ (стр. 325–338);
Алек­сан­дар Ра­ко­вић, „Здрав­стве­не те­го­бе и смрт ки­пар­ског Ар­хи­е­пи­ско­па и пред­сед­ни­ка Ма­ка­ри­о­са у ју­го­сло­вен­ској штам­пи (1977) с по­себ­ним по­гле­дом на ње­гов лик и де­ло“ (стр. 339–350);
Јо­ван Бу­ко­ва­ла, Срп­ска Пра­во­слав­на Цр­ква и ме­ди­ји у Ре­пу­бли­ци Ср­би­ји“ (стр. 351–362);
Жар­ко Б. Вељ­ко­вић, „Све­ти Ахи­ли­је – Ар­хи­ли­је, је­дан све­тац са две ва­ри­јан­те име­на“ (стр. 363–376);
Ања Абра­мо­вић, „Ана­ли­за на­ра­ти­ва пра­во­слав­них из­бе­гли­ца“ (стр. 377–414).

За члан­ци­ма сле­де крат­ки освр­ти:
Зо­ран Ан­дрић, „Јан Хус (1370–1415) – пре­те­ча Лу­те­ра: екс­ко­му­ни­ци­ран, из­дан, спа­љен и про­сла­вљен“ (стр. 415–421);
Ана Стје­ља, „Срп­ске пра­во­слав­не шко­ле као чу­вар срп­ског ду­хов­ног на­сле­ђа у Бо­сни и Хер­це­го­ви­ни“ (стр. 422–433);
Бра­ни­слав Клу­ска и Вје­ра Ху­бо­ва, „Би­бли­о­дра­ма: је­дин­ство те­ла и ду­ше“ (стр. 433–438).

За освр­ти­ма сле­де при­ка­зи но­ви­јих из­да­ња ко­је су на­пи­са­ли презв. А. Ђа­ко­вац (Chri­stop­her A. Be­e­ley, The Unity of Christ: Con­ti­nu­ity and Con­flict in Pa­tri­stic Tra­di­tion, New Ha­ven; Lon­don : Yale Uni­ver­sity Press, 2012 (стр. 438–442), те при­каз књи­ге The Ox­ford Hand­bo­ok of Ma­xi­mus the Con­fes­sor (Pa­u­li­ne Al­len and Bron­wen Neil (ed.), Ox­ford Uni­ver­sity Press 2015) (стр. 442–451) од истог ауто­ра – у ком се на­ла­зи вре­мен­ски пре­глед жи­во­та Св. Мак­си­ма на­ве­ден пре­ма по­ме­ну­том из­да­њу, те ко­ри­стан и за­ни­мљив спи­сак ра­до­ва Св. Мак­си­ма по­де­ље­них у 13 гру­па), и је­дан при­каз из пе­ра про­то­ђа­кона З. Ан­дри­ћа (Jan As­smann, Exo­dus: Die Re­vo­lu­tion der Al­ten Welt, C. H. Beck Ver­lag, München 2015) (стр. 452–453), те ис­прав­ка по­гре­шно ну­ме­ри­са­них го­ди­шта Те­о­ло­шких по­гле­да (стр. 454–455) и крат­ко упут­ство ауто­ри­ма (стр. 456).

Ча­со­пис Те­о­ло­шки по­гле­ди мо­же се ку­пи­ти у књи­жа­ра­ма Пра­во­слав­ног бо­го­слов­ског фа­кул­те­та БУ, а о на­чи­ну прет­пла­те мо­же­те се ин­фор­ми­са­ти пре­ко адре­се pretplata@spc.rs или на те­ле­фон (+381) 11 3025 113.

М. Пе­тро­вић

Извор: Православље – новине Српске Патријаршије

Нема коментара:

Постави коментар