субота, 1. август 2015.

Но­ви број Те­о­ло­шких по­гле­да XLVI­II/1 (2015)



Но­ви број 
Те­о­ло­шких по­гле­да
XLVI­II/1 
(2015)


Број 1 за 2015. годину, 
Београд 2015

200 страна ; 21 cm

ISSN 0497–2597

По­ло­ви­ном ма­ја 2015. го­ди­не из штам­пе су иза­шли но­ви Те­о­ло­шки по­гле­ди (XLVI­II го­ди­на из­ла­же­ња, пр­ва све­ска за 2015. го­ди­ну) – на укуп­но 200 стра­на.
Но­ви Те­о­ло­шки по­гле­ди чи­та­о­ци­ма нај­пре до­но­се пре­вод па­три­стич­ког тек­ста – пре­вод Че­тр­де­сет осмог пи­сма Све­том Ва­си­ли­ју Ве­ли­ком, ко­је је на­пи­сао Све­ти Гри­го­ри­је Бо­го­слов не­где у про­ле­ће 372. го­ди­не (овај текст са ста­ро­грч­ког је­зи­ка пре­вео је Ла­зар Не­шић) (стр. 3–6), а за­тим сле­де ра­до­ви са­вре­ме­них до­ма­ћих ау­то­ра – бо­го­сло­ва, би­бли­ста, фи­ло­ло­га, исто­ри­ча­ра. У но­вој све­сци вер­ско­на­уч­ног ча­со­пи­са Те­о­ло­шки по­гле­ди об­ја­вље­ни су сле­де­ћи на­уч­ни ра­до­ви:
Не­над Д. Ми­јал­ко­вић, „Ме­си­ја­ни­зам у 1. и 2. књи­зи Са­му­и­ло­вој и 1. и 2. књи­зи о ца­ре­ви­ма“ (стр. 7–28); Го­ран Мла­де­но­вић, „Исаијинo про­ро­штво о стра­да­њу Слу­ге Го­спод­њег – ту­ма­че­ње 52. и 53. по­гла­вља“ (стр. 29–46); ђа­кон Мла­ден Ми­ли­во­је­вић, „Осврт на про­бле­ма­ти­ку раз­ли­чи­то­сти и не­пот­пу­но­сти сло­вен­ских слу­жби Све­том Ахи­ли­ју Ла­ри­ском“ (стр. 47–58); ђа­кон Иви­ца Ча­и­ро­вић, „Јед­но са­вре­ме­но ис­тра­жи­ва­ње на по­љу бо­го­слу­же­ња у ан­гло­сак­сон­ској Ен­гле­ској (597–1000)“ (стр. 59–70); Ми­ро­слав М. По­по­вић, „Све­ти Нор­берт и ред пре­мон­стра­та“ (стр. 71–80); Алек­сан­дар Ра­ко­вић, „О не­су­гла­си­ца­ма на Пра­во­слав­ном бо­го­слов­ском фа­кул­те­ту у Бе­о­гра­ду (1934–1941)“ (стр. 81–90); пре­зви­тер Алек­сан­дар Ђа­ко­вац, „Цр­ква у са­вре­ме­ном се­ку­лар­ном срп­ском дру­штву“ (стр. 91–104); Жар­ко Б. Вељ­ко­вић и Ми­лу­тин Ми­ћић, „Кри­ти­ка на­во­да о Ал­бан­ци­ма у уџ­бе­ни­ку Исто­ри­ја за 6. раз­ред основ­не шко­ле“ (стр. 105–132).
За члан­ци­ма сле­де крат­ки освр­ти, чи­ји су ау­то­ри про­то­ђа­кон Зо­ран Ан­дрић (ко­ји раз­ма­тра пи­та­ња са­вре­ме­не би­о­е­ти­ке и им­пли­ка­ци­је но­вих тех­но­ло­ги­ја ре­про­дук­ци­је људ­ских би­ћа у тек­сту под на­сло­вом „При­хва­та­ње не­са­вр­ше­но­сти или те­жња ка илу­зор­ној са­вр­ше­но­сти“, стр. 133–142), и Зо­ран Ма­тић (ко­ји пи­ше о по­е­зи­ји Ла­зе Ко­сти­ћа у тек­сту „Пе­сма пре­те­ча ‘Ду­жде се же­ни!’“, стр. 142–145).
За освр­ти­ма сле­де при­ка­зи но­ви­јих из­да­ња ко­је су на­пи­са­ли Ана Мла­ђе­но­вић, Да­мјан Ђор­ђе­вић, презв. А. Ђа­ко­вац и про­то­ђа­кон З. Ан­дрић (стр. 145–197), те ис­прав­ка по­гре­шно ну­ме­ри­са­них го­ди­шта Те­о­ло­шких по­гле­да (стр. 198–199) и крат­ко упут­ство ау­то­ри­ма (стр. 200).
Ча­со­пис Те­о­ло­шки по­гле­ди мо­же се ку­пи­ти у књи­жа­ра­ма Пра­во­слав­ног бо­го­слов­ског фа­кул­те­та БУ, а о на­чи­ну прет­пла­те мо­же­те се ин­фор­ми­са­ти пре­ко адре­се pret­pla­ta@spc.rs или на те­ле­фон (+381) 11 3025 113.

М. Пе­тро­вић



Извор: Православље, бр. 1157 (1. јун 2015. г.), стр. 36–37.

Нема коментара:

Постави коментар